PadaMu Aku Bersimpuh  

Posted by Muzaffar Saifuddin


Aku bersimpuh padaMu ya Allah
Atas keterlanjuran dan kelemahan diri
Yang mudah tewas dan tersungkur
Pada belaian nafsu yang menguasai

Aku kembali menghadapMu ya Rabbi
Jauhilah diriku dari maksiat dan dosa
Peliharalah aku dengan iman yang sempurna
Agar diriku tak terconteng dengan dosa dan noda
Agar diriku tak terpalit titik hitam durjana

Ya Allah,
Sukarnya bagiku untuk mengawal diri
Agar tak terjerumus dalam maksiat nan keji
Akal yang sempurna,
Mengapa tidak disemai dengan ilmu?
Telinga yang elok,
Mengapa tidak disirami dengan kalimah-Nya yang agung?
Mata yang indah,
Mengapa tak kau perhatikan bukti-bukti kehebatan-Nya?
Hati yang rapuh,
Mengapa tak kau kuatkan ia dengan memahami syariat-Nya?

Ya Allah,
Tuhan Yang Maha Kuasa
Janganlah Engkau biarkan aku mengulangi kesilapan yang sama
Janganlah Engkau biarkan aku mudah terpedaya
Janganlah Engkau biarkan aku menjunjung segunung dosa
Kerana sesungguhnya
CintaMu yang hakiki
itulah yang kudamba...


Mohd Shahir Zahari
22 October 2008
6.30 a.m
UMP

This entry was posted on Tuesday, October 21, 2008 at 8:23 AM . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comments

Post a Comment